سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قوانین انگشت نگاری (بیومتریک) برای ویزای کانادا

ویزای کانادا ازجمله ویزاهایی است که دریافت آن در ظاهر پیچیده به‌نظر می‌رسد. اما داشتن دانش و تجربه می‌تواند دریافت آن را برای اشخاص آسان کند.

هرساله افراد زیادی به‌دلایل مختلفی مانند کار، تحصیل، زندگی و … قصد مهاجرت به کانادا را دارند که اخذ ویزا اولین قدم برای آنهاست و انگشت نگاری یا بیومتریک یکی از مراحلی است که باید برای دریافت ویزا آن را انجام دهند.

انگشت نگاری برای گرفتن ویزا دارای شرایط و ضوابط خاصی بوده و با توجه به نبود سفارت این کشور در ایران باید اقدامات اولیه خاصی را برای این کار در نظر داشته باشید. برای آشنایی با این موارد می‌توانید ادامه مطلب را بخوانید.

کانادا برای مهاجرت

در 10 سال گذشته آمار مهاجرت به کانادا افزایش یافته و این به‌دلیل برنامه‌های حمایتی و تدابیری است که دولت کانادا برای مهاجران اندیشیده است. به‌همین سبب سالانه ایرانیان و مهاجران زیادی زیادی از کشورهای گوناگون درخواست ویزای کانادا را داشته و به این کشور مهاجرت می‌کنند.

این کشور نیازمند به متخصصان متنوعی بوده و علاقه‌مندان با هر مهارتی می‌توانند برای ویزای کانادا اقدام کنند.

قوانین کشور کانادا

در سال 1982 استقلال کامل کشور کانادا از بریتانیا اتفاق افتاد و کشور کانادا در پی آن بود که بعد از این جدایی، قانون اساسی کشور خود را اصلاح کند و در منشور حقوق و آزادی این قوانین را به ثبت برساند. حقوق و آزادی شهروندی کانادا با توجه به قانون اساسی آن شامل آزادی اخلاقی و آزادی اعتقادات است.

قوانین مهاجرت در کشور کانادا

قوانین مهاجرت بر اساس قوانین پذیرش اتباع خارجی و زیر نظر آیین‌نامه‌ها است و یکی از بهترین روش‌های مهاجرت یعنی اخذ ویزای کانادا از دو طریق ویزای کار موقت یا اقامت دائم صورت می‌گیرد.

قوانین انگشت نگاری بیومتریک کانادا

طبق قانون کانادا از سال 2013 انگشت نگاری برای متقاضیان ویزای کانادا الزامی شده و به‌منظور جلوگیری از ورود غیرقانونی و حفظ و ارتقای امنیت کانادا، وزیر مهاجرت این کشور انگشت نگاری را جزو شرایط صدور ویزا قرار داده است.

به‌همین جهت برخی نکات مهم در مورد انگشت نگاری برای ویزای کانادا در ادامه مطلب ذکر شده است. فرد متقاضی ظرف 30 روز باید نسبت به انگشت نگاری اقدام کند. در غیر این‌صورت پرونده کنسل و مردود اعلام خواهد شد.

  • تمام افراد پرونده (همسر و یا پدر و مادر) باید همزمان برای انگشت نگاری اقدام کنند.
  • داشتن وقت قبلی برای انگشت نگاری سفارت کانادا نیاز نیست.
  • برای انجام انگشت نگاری داشتن نامه آن کافی است و نیاز به مدارک پرونده نیست.
  • پرونده‌های درخواست ویزای کانادا برای ایرانیان به سفارت کانادا در ترکیه و آنکارا ارجاع داده می‌شود و متقاضی باید برای دریافت پاسخ به این شهر مراجعه کند.

مراحل انگشت نگاری

انگشت نگاری برای ویزای کانادا فرآیندی است که طی آن فرد متقاضی پس از ثبت نام در سایت سفارت کانادا به یکی از دفاتر مرتبط با سفارت مراجعه می‌کند و بعد از عکس‌برداری از چهره، اثر انگشت خود را اسکن می‌کند و اطلاعات بیومتریک فرد ثبت می‌شود.

توصیه‌های قبل از ثبت اثر انگشت و عکس

  • عدم وجود تتو یا حنا روی دستان
  • نداشتن زخم یا جراحت روی انگشتان
  • پوشیدن لباس‌هایی با رنگ‌های غلیظ مانند نارنجی، سبز، زرد، قرمز

در صورت عدم رعایت نکات فوق ممکن است مجبور شوید مجدداً پروسه انگشت نگاری را انجام دهید.

اشتباهات هنگام انگشت نگاری

  • حالت نامناسب دست و خم بودن آن هنگام انگشت نگاری
  • جانگرفتن 4 انگشت بر روی اسکنر
  • نزدیک بودن بیش از حد انگشتان به هم
  • داشتن ناخن‌های بلند

دلایل نیاز به انگشت نگاری برای ویزاهای کانادا

هویت شما توسط انگشت نگاری تایید می‌شود و به‌سبب این کار سرقت، جعل و استفاده از هویت شما برای دیگران دشوارتر می‌‌شود و اگر مشخصات شما مشابه نام فرد دیگری باشد، از خطاهای احتمالی که ممکن است رخ دهد، جلوگیری می‌کند.

همچنین با توجه به شرایط ورود، افرادی که سوءسابقه کیفری دارند نمی‌توانند به این کشور ورود کنند.

هزینه انگشت نگاری ویزای کانادا

تا زمانی که هزینه انگشت نگاری را پرداخت نکنید، نامه از سوی سفارت آن کشور برای اخذ ویزای کانادا صادر نخواهد شد و در صورت عدم موافقت با درخواست شما هیچ‌گونه هزینه‌ای از سمت سفارت استرداد نمی‌شود.
هزینه بیومتریک برای فرد 85 دلار و به شکل خانوادگی 170 دلار است.

مدت زمان اعتبار انگشت ‌نگاری

نتیجه انگشت نگاری تا 10 سال معتبر است و بعد از این مدت باید اطلاعات خود را بروزرسانی کنید و برای اقامت دائم باید مراحل انگشت‌نگاری را دوباره انجام بدهید.

  • کسانی که از انجام انگشت‌ نگاری کانادا معاف هستند
  • افرادی که در کانادا حضور دارند برای تغییر ویزا، نیاز ندارند دوباره انگشت‌نگاری را انجام بدهند.
  • کسانی که قصد دارند به‌مدت کمتر از 48 ساعت در کانادا حضور داشته باشند و دارای ویزای آمریکا هستند.
  • دارندگان اقامت دائم کانادا و کسانی که پاسپورت آن کشور را دارند.
  • دیپلمات‌ها و اشخاصی که در سازمان ملل متحد یا سازمان‌های بین‌المللی کار می‌کنند.‎

سن انگشت‌ نگاری ویزای کانادا

انگشت‌نگاری برای متقاضیان بالای 14 سال و کم‌تر از 80 سال اجباری است. به‌همین منظور برخی دفاتر انگشت نگاری برای ویزای کانادا در اکثر کشورهای دنیا تاسیس شده است تا افراد متقاضی بتوانند به‌سهولت دسترسی داشت باشند.

در ایران به‌دلیل بسته بودن سفارت کانادا و برخی مشکلات مهاجرتی در کشور باید برای دریافت ویزای کانادا به کشورهای همسایه مراجعه کنند. در ادامه به معرفی برخی از این کشورها پرداخته‌ایم.

  • دفتر انگشت نگاری در استانبول و آنکارا
  • دفتر انگشت نگاری در تفلیس و گرجستان
  • دفتر انگشت نگاری در ارمنستان
  • دفتر انگشت نگاری در باکو
  • دفتر انگشت نگاری در دبی
  • دفتر انگشت نگاری در اربیل عراق

جمع‌بندی

همواره متقاضیان مهاجرت برای اخذ ویزای کانادا به دنبال راه‌حلی مطمئن و ایمن هستند و دولت کانادا انگشت نگاری را به‌عنوان ابزاری برای کمک به کنترل خطرات احتمالی امنیتی در نظر گرفته است و تا قبل از انجام آن درخواست صدور ویزا به جریان نمی‌افتد.

 

اگر قصد انگشت نگاری را دارید می‌توانید با حضور در کشورهای نامبرده برای این کار اقدام کنید. دقت داشته باشید که قبل از اقدام به درخواست ویزا با یک مشاور خوب تماس گرفته و از او اطلاعات لازم را دریافت نمایید. توجه به راهنمایی‌های مشاور و افراد آکاه به‌ شما کمک خواهد کرد تا مسیر کوتاه‌تری را برای اخذ ویزای کانادا طی کنید.